Resultater
Svar til: Svar på åpning 2NT
Åsanelag vann KM Lag i helga.
Sjå her:
Vi gratulerer Mo BK 1 med seier over Sortland BK 1 i NM lag. På laget er Sverre Åsmund Selfors, Viggo Schytte, Roger (Dala) Fagerdal og Tommy Kristiansen.
Vi tapetserte seierspallen og BK Grand er i en egen klasse.
Kretsemestere 2011, BK Grand, Lie
Terje Lie, Eirik Christian Natvik, Tommy Skodje og Asbjørn Kindsbekken
2. plass, BK Grand 2
Hallgeir Hartvigsen, Svein Jarle Bjerkvoll, Jon Terje Storsten, Arnt Blix Vaagsæter. Lasse Remvik var ikke til stedet når bildet ble tatt.
3. plass, BK Grand, Haram
Gunnar Fylling, Petter Haram, Torstein Hesseberg, Harald Trengereid.
For resultater og detaljer på krestsens sider trykk her.
VI GRATULERER!!
I moderne bridge og når man spiller 5. runde i NM-lag, ja så må man melde hardt, spesielt når det kan være snakk om utgang i sonen. Det er lite hyggelig å melde 200 inn etter 11 stikk i en majorkontrakt når motparten har vært i utgang med 650 inn.
Med Petter i syd ble det åpnet i 1 kløver og som man ser av diagrammet under havnet Terje til slutt i 4 spar - hardt og gjerne for hardt slik som korta satt. Med spar KQxx på den neven som skal spille ut så burde det ikke være umulig å spille en spar ut etter et meldingsforløp som ikke akkurat oste av tilpass. Når Stig Marthinussen valgte ruter ut så takket Terje for det ved å spille kontrakten trygt i hus.
Vi gir ordet til Terje og tar del i hans resonnement som førte til 10 stikk.
"Jeg ser at vi var kommet i den beste utgangen, og utspillet av liten ruter var fra 3 eller 5. Vi har 3 ess og trenger derfor 7 sparstikk for å få dette hjem. Jeg begynte derfor med å ta for ruter ess og deretter trumfe en ruter på hånden, for så å spille en hjerter til trumf i bordet, og nok en ruter derfra til trumf på hånden igjen. Nå kom kongen på i ruter å det var ganske åpenbart at dette måtte være fra Kxx, dermed kan jeg ikke trumfe den 4. ruteren i bordet. Jeg hadde igjen AJT i spar på hånden og trengte stikk for alle sammen. Jeg spilte kløver til esset, kløver til spar ti, tok for hjerter ess og en hjerter til røff i bordet. Så en kløver fra bordet og når spar 9 kom fra Vest så var det helt trygt å trumfe med spar J. Øst som satt igjen med KQxx når det var 4 kort igjen, kunne forsyne seg med de tre siste etter at jeg tok for spar ess. 620 på konto - ikke å forakte."
På det andre bordet spilte de 4 hjerter med 8 stikk, heller ikke det et meldingsforløp for pyser.
Rica Hotel Hamar innbyr på ny til den tradisjonelle Olrudpåsken. For 24. gang samles bridgespillere på ulike nivåer til påskebridge med en sosial og hyggelig innramming. I år er programmet noe forandret etter spillernes ønske. Par- og lagturneringen går tilsammen over tre dager, mens Mixen spilles tirsdag. Vi avslutter Olrudpåsken med Mixfest på tirsdags kveld.
Program fredag og lørdag (Fullstendig program finner du her)
FREDAG
Åpning Singel 1900 - 2300
LØRDAG
Parturnering: Mester A+B puljen
1. sesjon: 1030 – 1330 12 runder 2 spill 8 runder a 3 spill
Lunch: 1330 – 1430
2. sesjon: 1430 – 1900 18 runder a 2 spill 11 runder a 3 spill
Middag: 1930 – 2100
Kretsstyret i samarbeid med Mosjøen BK arrangerer KM par lørdag 9. og søndag 10. april 2011 på gamle gymnaset i sentrum. Påmelding innen 6. april på NBF-data her eller til sverre.selfors@rana.kommune.no, tlf. 47816659. Her er invitasjonen.
« Forrige Neste » 1... 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 ...12019