En liten nedgang til 14,5 bord, men likevel, vi må være fornøyd med det. Dobbeltseier til Ski med Øyvind og Arne på klar første, og Dag Amund med makker Tore på 2. plass. Arvid og Thor på 3 plass. Torill og Gerd fikk 4 plass, og en gledelig og sterk 5 plass til Tove og Trond!! Resultatlisten.
Einar ofrer seg som alltid, og desverre så hadde han ikke makker denne gang. Likevel, Jan måtte løpe til toget og han steppet inn for å spille med Lars Erik i siste spill. Dette ble et meget artig spill. Niels Chritian og Kolbjørn er ikke de letteste å møte, men 100% score må man si seg fornøyd med.
Her er spillet:
Øst åpnet i 1 ruter, 1 hjerter fra syd, og 1 NT fra Vest, dobler fra Nord. Lars Erik begynte å tenke om jeg skulle ta ut i 2 kløver eller 2 ruter. Bestemmer seg for å forsøke 2 kløver. Heldigvis så behøver han ikke å ta denne beslutningen, da syd melder 2 hjerter med pass rundt.
Utspillet var liten ruter 2. Kolbjørn går i tenkeboks. Ikke bare på om han skal legge A, D eller liten, men også på hvordan kortene sitter. Etter 1 NT fra Vest etter hjertermeldingen så blir hjerter K plasset der. Etter 1 ruter åpning så blir K plassert i Øst. Utspillet markerer 3 kort, så Kolbjørn legger lite kort. Einar i Øst får for ruter knekt. Liten spar opp igjen. Lite fra Syd og Lars Erik får for D i Vest. Vest antar nå at syd opprinnelig hadde 9 x i ruter, og spiller ruter 10 opp. Opp med ruter Ess. Igjen tenkepause, Kolbjørn ser ned på 2 kløvertapere, og han plasserer fortsatt hjerter K i Vest. Har Hadde Vest 10 8 2 i ruter eller 10 6 2 i ruter???Husk han har fortsatt plassert Øst med ruter K. Førstnevnte vil skaffe et ruter stikk med å spille Dame da ruter 7 gir et ekstra stikk, ruter dame, liten og kast av kløver taper. Vest har da fått for K i ruter og returnerer kløver. Opp på kløver A. Ruter 7 til 8 og kast av kløvertaper, nå kaster vest spar. Spar Ess og spar til stjeling.Kløver og syd er inne med A D x x i hjerter. Spiller nå liten hjerter. Vest får for hjerter 10 og frir seg med kløver. Syd må nå spille hjerter fra A D mot øst K x. 3 beit. Helt utrolig her skulle han vært på fisketur.
Takk til de 3 spillere som allerede har registrert Nøtterøy Bridgeklubb i grasrotandelen. Og inntekten til klubben har så langt kommet opp i godt over 100 kroner. Vi oppfordrer alle de som ikke har registrert seg til å la NBK få inntekten (5% av innsatsen).
Det ble tilslutt en fin 51,plass i B-finalen på knektene! De vant 5 av 14 kamper og har med det representert BK Tempo og Norge på en fremragende måte. Undertegnede tar av seg hatten og gratulerer til alle på laget!
Knektene har startet sterkt denne søndagen! 1 seier gjør at laget foreløpig liggert på 25.plass. De er med det nest beste Norske lag i B-finalen
Lørdag tapte Knektene mot det Polske U20 laget 12-18 før de vant 18-12 mot ett annet Polsk lag 18-12 Dette betyr at de har 40VP etter 2 kamper i B-finalen og ligger på en fin 35.plass Det er 8 rene norske lag med i B-finalen, på nåverende tidspunkt innehar Knektene en fin 4.plass. På toppen troner lag Ueland med en av brødrene til Didrik som kaptein.
Knektene kom fort ned på jorda igjen og gikk på 5 tap og 2 seiere etter innledende. Despiller nå B-finale etter de kom på 8.plass i sin pulje. Selv om resultatet ikke er allverden, synes undertegnede at de har gjort en kjempe figur! Hvordan det går i B-Finalen oppdateres i løpet av søndag.
Tempo-Knektene hadde som målsetning å møte et godt lag som de skulle gjøre en god figur mot. Målsetningen ble oppfrid allerede i første kamp da de møtte Versace sitt stjernegalleri. Knektene gikk seirende 16-14 ut av kampen og kan nå senke sinne skuldre å nyte resten av turneringen. For mer Knekte info: se Østfold og Follo
Bernard og Svein Harald, Jarno og KåreK delte seieren.
Til hausten er det meininga at alle klubbar i landet skal ta i bruk det nye turneringsrekneskapet Ruter. Les meir om dette her.
Terje Lie informerer om at han har fått en av norges fremste turneringsledere, Sigmund Bakke, til å komme til Ålesund for å holde dette kurset. Kurset er gratis og stedet er BK Grands lokaler. Merk av i kalenderen. I BK Grand trenger vi definitivt flere turneringsledere, og her er sjansen....
For å se hele innbydelsen kan du lese her.
Jeg sender med en oversikt over opptjente krets/klubbpoeng for sommer sesongen så langt. Hvis dere ser noe galt, så ta kontakt med meg. Her er oversikten.
Alle er vel enig i at ein treng blomstrande klubbar for at bridgen skal ha noko framtid. Forbundet er for tiden igang med å straumlinjeforme organisasjonen. Stikkordet for mykje av dette arbeidet er "samkøyring". Dette vert gjort for å lette det administrative arbeidet på lokalnivå. Som eit ledd i dette arbeidet vert det nå helde turneringsleiarkurs på klubbnivå. Eit slikt kurs vil bli helde i Ålesund 24.- 25. september av ingen ringare enn Sigmund Bakke. Kanskje den fremste på området innan turneringsleiarverksemd i landet.
Alle klubbar bør her sende ein representant. Det burde vere obligatorisk for ein kvar klubb dersom ein har noko som helst ambisjon om å vere levedyktig i framtida.
Invitasjon til kurset ligg her.
« Forrige Neste » 1... 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 ...12019